Vinterklargøring

Information om vinterklargøringen

Tilmelding til vinterklargørings i 2015 - Lukket for tilmelding - 40+ elever

Via denne form: -> XXXXXX

Check med evt dine kursus kammerater om de er tilmeldt.

Datoer for vinterklargørings i 2017

Klargørings søndage

6 søndage fra 22.jan.17 til 12.marts 17. Ingen klargøring uge 7-8 (19. og 26. Feb)


Alle dage fra kl. 10:00 til 15:00 med frokost mellem 12:00 og 13:00

Formålet

Klubben ønsker at give vores elever mulighed for at hjælpe med klargøring af de både (606erne) eleverne træner i under sommerkurset.

Det skal give eleverne et bedre kendskab til bådene - fysisk kendskab til indlæringen af benævnelser - samt tryghed ved at bevæge sig på vandet i bådene.

Det skal give eleverne et støre socialt netværk i klubben - elever fra begge årgange samt bådsmandsteamet  - i alt ca 80 personer deltager under kurset.

Tilmelding og fordeling

Elev-tilmelding starter lige efter nytår via Google Forms, som skal udfyldes af alle elever, der ønsker at deltage i vinterklargøringen. Link vil blive lagt her.

Husk at blive medlemmer af sejlerskolens mailinglister for elever "Sejlerskolen elever" (Tilmelding på http://hellerupsejlklub.dk/index.php/da/voksne/sejlerskole - efter login)

Eleverne vil blive fordelt på bådene så hurtig som muligt efter deadline for tilmeldingen.

Eleverne bliver så vidt muligt fordelt til samme båd under hele forløbet.

Antal krydser

Elever skal deltage 3 gange (3 krydser) - dvs at de skal deltage 3 søndage ud af de 5 mulige der står under datoer - da alle ikke kan få deres 1. ønske opfyldt om søndage - kan elever under tilmeldingen kun fravælge en enkelt af de 5 søndage.

Dagen forløber på følgende måde

Elever og bådsmænd møder omklædt kl 09:55 i hal 1 - Eleverne sættes i gang med opgaver på bådene, hvorefter bådsmændene mødes til et kort koordinerings møde ca kl 10:30. Kl 12:00 til 13:00  spiser vi samlet frokost i restauranten.  Efter kl 14 kan der forekomme arbejde med giftige stoffer. Kl 14:45 fortages der fælles oprydning, så vi kan efterlade hallen kl 15:00 i pæn stand.

Giftige stoffer

Det er vigtig at alle læser de MAL koder, der står på alle vores materialer og rette sig efter anvisningerne - vi prøver at bruge så "gode" materialer som muligt, men visse giftige stoffer er nødvendige. F.eks. bundmaling, som bliver brugt de sidste 2 søndage, vi bruger selvfølgelig det rette udstyr så som masker, handsker og briller, når dette foregår - de, som ikke maler, vil lave opgaver uden for eller i et andet lokale imens. Hvis en elev af den ene eller anden grund vil undgå kontakt med giftige materialer eller lider af allergier, er det bedst at deltage på de første 3 søndage og kontakte Bådsmands-talsmanden så hurtigt som muligt.

Beklædning

Elevernes påklædning skal kunne klare at blive beskidt, vådt og modstå kulde - da vi arbejder både inde og ude i løbet af Vinterklargørings-søndagene. Vi anbefaler at benytte brugt tøj, der evt kan anskaffes i en genbrugsbutik.

Fødevarer

Eleverne kan medbringe madpakke eller der kan købes i restauranten - mad skal bestilles på dagen senest kl 10:30, så det er klar til levering kl 12:00 - Der er muligt at lave kaffe og te fælles under klargøringen. Drikkevarer til frokosten skal købes i restauranten. Og der er altid velkomment at medbringe lækkerier for ekstra hygge.

Medbring gerne

* Små glas (brugte, men rengjorte syltetøjsglas e.l.) til at blande maling i.
* Klude (gamle lagner osv)

Alt det med småt

Klubben gør alt for, at der ikke sker skader, men fralægger sig et hvert ansvar for medlemmernes heldbred, og foreslår, at medlemmerne selv har sørget for fritid-ulykkes-forsikring.

Det er op til eleven selv at læse, forstå og efterleve MAL koder. Evt at forlade hal 1 ved generende lugte eller andet.

Da der vil forkomme arbejde på små stiger ved båden, er det vigtigt at eleven selv sørger for at stigen er fastgjort, eller holdes fast af en anden person.

Dagene vil forløbe således:
Møde tid kl 09:55
Skabe plads til klargøring omkring bådene 10:00-10:10
Elever afkrydses (af bådsmændene) og sættes i gang 10:15
Sidste mulighed for bestille af mad i restauranten 10:30
Pow-wow-møde 10:30-10:40 (Bådsmændene samles udenfor malerkabinen)
Frokost 12:00-13:00 i restauranten/undervisningslokalet.
Tidligste start af brug af farlige stoffer 14:15
Start på nedlukning og oprydning 14:45
Tak for i dag 15:00

 

GB ATTENTION SOLUTION logo volvonellemann PricewaterhouseCoopers Logo.svg