Coronaopdatering 7. januar 2021

Den 5. januar 2021 blev der af myndighederne yderligere strammet op på Corona restriktionerne. Forsamlingsforbud på mere end 5 personer og et afstandskrav på 2 meter, begrænser sejlads og andre aktiviteter på havnen. Som scenariet ser ud nu, kan 1-mandsjoller fortsat sejle, SUP aktiviteten bibeholdes, mens resten af klubbens flåde ikke er store nok til at man kan overholde afstandskravet. Man kan dog sejle sammen hvis man er fra samme husstand.

 Det er stadig tilladt at besigtige klubbens både over vinteren.

Når situationen ændres, vil vi opdatere retningslinjerne for klubben. Klubbens medlemmer opfordres desuden til løbende at holde sig orienteret på sundhedsstyrelsens hjemmeside https://www.sst.dk/da/corona og på Dansk Sejlunions hjemmeside https://www.dansksejlunion.dk

Med venlig hilsen

bestyrelsen.

Julesejlads 2. juledag er aflyst

Hellerup sejlklubs traditionelle julesejlads 2. juledag må vi desværre aflyse som en klubbegivenhed. Man kan naturligvis sejle på privat basis under hensyn til gældende Corona-restriktioner. Rigtig glædelig jul og pas på jer selv.

CORONA NYT december 2020

Kære medlemmer

Mandag d. 7. december kom beskeden fra regeringen, vi ikke ønskede at høre; så nu er vi tilbage til forårets restriktioner, og vi blev som en del af Region Hovedstaden underlagt yderligere restriktioner.

De generelle regler om god håndhygiejne, afstandskrav, mundbind, og at blive hjemme hvis du føler dig sløj, gælder fortsat.

Fra onsdag d. 9. december 2020 indfører Hellerup Sejlklub følgende restriktioner gældende indtil 3. januar 2021:

  • Al indendørs aktivitet i klubben indstilles indtil videre uanset alder eller formål (træningsrum, yoga, undervisning o. lign.)
  • Møder udsættes eller afholdes via Skype eller Teams.
  • Man kan fortsat gennemføre sejlaktiviteter udendørs, hvis forsamlingsforbuddet på 10 personer overholdes.
  • Klubhuset er lukket, men toiletter i stueetagen kan fortsat benyttes.
  • Omklædningsrum er lukkede, så man møder omklædt til sejlads.
  • Hal 1 vil være åben for afhentning af sejl og grej, men ikke til socialt samvær.
  • Restauranten vil være lukket, men åbent for take-away med fordelagtig medlemsrabat.

Når situationen ændres, vil vi løbende opdatere retningslinjerne for klubben. Klubbens medlemmer opfordres desuden til løbende at holde sig orienteret på sundhedsstyrelsens hjemmeside: https://www.sst.dk/da/corona og Gentofte kommunes hjemmeside: https://www.gentofte.dk/

Alle opfordres til at bruge sund fornuft og udvise størst muligt hensyn i klubbens og på havnens arealer. Vi har været igennem denne øvelse før, så vi forventer en god efterlevelse af de nye restriktioner af vores medlemmer.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

 

 

Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2020

logo2015 150

VIGTIG COVID-19 INFORMATION - LÆS GRUNDIGT

hs 6991

Hellerup Sejlklubs ordinære generalforsamling afholdes tirsdag den 24. november 2020 kl. 19:00 i Hal 1. 

Bemærk at vi starter en time tidligere end normalt, for at give mere tid til god og konstruktiv debat om klubbens fremtid. Det mener vi i bestyrelsen er vigtigt.

VIGTIG information om tilmelding og deltagelse!

Det er stadig tilladt at afholde generalforsamlinger med op til 500 deltagere, men med udgangspunkt i COVID-19 situationen kommer årets generalforsamling til at foregå under visse restriktioner.
Mhp. at sikre at vi kan overholde de til enhver tid gældende krav for afholdelse af generalforsamlinger, vil vi i år meget gerne bede jer om, at tilmelde jer på forhånd ved at trykke på nedenstående link:

Tilmelding til generalforsamling
(fysisk fremmøde)

Med det formål, at reducere risikoen for smittespredning, gælder følgende regler på dagen:

  • Hold afstand til dine klubkammerater
  • Mød ikke op hvis du har symptomer på COVID-19, eller hvis du har været i nær kontakt med en person, der er bekræftet smittet
  • Hold god håndhygeiejne
  • Bær mundbind fra start til slut
  • Mød op i god tid, så vi undgår kødannelse i døren
  • Hent dit medlemskort i ugerne inden i kontorets åbningstid onsdage kl 16-19 eller på dagen for generalforsamlingen i tidsrummet 17:30- 18:30

Deadline for tilmelding: 20. november kl 20


Lyt med online

I et forsøg på at sikre, at alle har mulighed for at følge med i klubbens tilstand og udvikling, vil vi i år på forsøgsbasis give medlemmerne mulighed for at lytte med via Zoom. Det vil ikke være muligt at deltage i afstemninger eller debatten online, og deltagelse forudsætter ligeledes tilmelding. Efter tilmelding vil du få tilsendt link og adgangskode via mail ca 24 timer inden mødet starter.

Tilmelding til generalforsamling - lyt med
(online via Zoom)

Deadline for tilmelding: 20. november kl 20


Gennemgang af regnskab den 17. november

Sejlklubbens regnskab og økonomi giver altid anledning til spørgsmål og debat. I et forsøg på at imødkomme de medlemmer, der måtte have særlig interesse i klubbens økonomi, vil vi gerne invitere til en særskilt gennemgang af klubbens regnskab tirsdag den 17. november kl 20. Regnskabet vil naturligvis også blive fremlagt på den ordinære generalforsamling.
Mødet vil foregå online via Zoom, og deltagelse forudsætter tilmelding.

Tilmelding til regnskabsgennemgang
(online via Zoom)

Deadline for tilmelding: 15. november kl. 20


Dagsorden for ordinær generalforsamling

  1. Valg af dirigent og referent.
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
    Skriftlige beretninger fra de forskellige udvalg offentliggøres ca en uge inden generalforsamlingen på klubbens hjemmeside
  3. Forelæggelse af årsrapport (inkl. revideret regnskab) for det forløbne år til godkendelse.
  4. Forelæggelse af bestyrelsens budgetforslag for det kommende år til godkendelse.
  5. Valg af formand (i lige år)
    Simon Mørup-Petersen genopstiller ikke som formand. Bestyrelsen indstiller Nikolaj Bjørnholm som kandidat til formandsposten.
  6. Valg af kasserer (i ulige år) – Udgår
  7. Valg af bestyrelse (3 i ulige år, 3 i lige år).
    Efter tur afgår Allan Reinert, Ann Filippa Madsen og Marie Dela Johnsen. Alle tre er indstillede på genvalg.
    Rasmus Knude ønsker at udtræde af bestyrelsen. Bestyrelsen indstiller Simon Mørup-Petersen til at overtage Rasmus Knude's plads i bestyrelsen
  8. Valg af revisor, intern revisor samt suppleant for intern revisor.
    Bestyrelsen indstiller genvalg af PricewaterhouseCoopers (PwC) som ekstern revisor
  9. Behandling af indkomne forslag:
    a) Bestyrelsen fremlægger forslag til justering af klubbens vedtægter. Forslagene behandles seperat. Se forslag og motivation her: Link
  10. Eventuelt.

Regnskab kan downloades fra klubbens hjemmeside senest fra fredag den 20. november 2020

Opmærksomheden henledes på vedtægternes § 9. Stemmeret og afstemningsregler:
"Stemmeret og taleret på generalforsamlinger har ethvert aktivt myndigt medlem af gruppe A, B og D, som har været medlem mindst 2 måneder i klubben, og som har betalt sit kontingent.
Der kan ikke mødes ved fuldmagt."
Der udleveres stemmesedler ved indgangen fra kl. 18:30 til kl. 19:00.

På bestyrelsens vegne

Simon Mørup-Petersen
Formand

NB: Generalforsamling i Hellerup Sejlklubs Støttefond afholdes på flagmolen, Strandparksvej, samme dag kl. 18:30.

November 2020
24

Tirsdag
kl. 19:00


color facebook 96 donate online icon color link 96 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
facebook ungdoms-
fond
web email

SUP junior camps i sommerferien

Junior SUP Sommerhold uge 30, 20-22 juli: SUP CAMP hos Hellerup Sejlklub
Er du mellem 10 og 16 år og vil du gerne lære at stå på SUP?
I Hellerup Sejlklub afholder vi i år en SUP Camp, hvor du over tre dage bliver indført i at stå på SUP, både som hygge med gode venner, men du vil også få en indføring i SUP som en sportsgren.
Max 8 deltagere på hvert hold, varighed er 3 dage fra 9 – 12 mandag, tirsdag og onsdag.
Medbring badetøj, håndklæde og skiftetøj - hvis det er køligt også noget varmt tøj.
Hvis vejret skulle blive helt skidt vil det blive med øvelser i hallen i stedet for på vandet.

Information om genåbning af klubhuset

Kære medlemmerUdendørs Idræt

Så er dagen endelig kommet, hvor vi igen kan genåbne hele vores klubhus og livet i Hellerup Sejlklub kan tage yderligere et stort skridt tilbage mod normalen.

Fra og med i morgen, onsdag d. 10. juni er hele klubhuset inklusiv omklædningsrum og toiletter igen åbnet. For at undgå COVID smittespredning, vil der forsat være visse restriktioner for vores færden i klubben:

  • Der må maks være 6 personer ad gangen i herrernes omklædning og 4 personer ad gangen i damernes omklædningsrum
  • Sejlere, der har mulighed for det, opfordres fortsat til at klæde om hjemme eller i det fri, således at belastningen på omklædningsrummene reduceres
  • Sejlere opfordres til at være hurtige og effektive i omklædningsrummene, sådan at flest muligt kan komme til at benytte faciliteterne
  • Forsamlingsgrænsen på 50 personer skal overholdes
  • Både og boards vaskes og spules efter brug.
  • Sundhedsstyrelsens råd og vejledning for 
  • Der er opsat sæbedispenser og håndsprit dispenser ved den udendørs håndvask i gården, og medlemmer opfordres til at bruge dette før og efter sejlads
  • Hvis man har symptomer på COVID, skal man holde sig hjemme.
  • Aftenmatcherne om tirsdagen, vil så småt blive genoptaget. Følg med på klubbens hjemmeside og facebook side, for mere information herom.
  • ....men frem for alt - pas på hinanden, vis hensyn og brug sund fornuft i forhold til alle aktiviteter i klubben, på vandet og på bådene.

DIF retningslinjer: https://www.dif.dk/da/forening/raad-og-viden-om-idraetsudvikling/corona
DS retningslinjer: https://dansksejlunion.dk/corona/information-til-sejlklubber-om-corona
Gentofte Kommunes retningslinjer: https://www.gentofte.dk/da/Borger/Borgerservice/Coronavirus-nyt-fra-Gentofte-Kommune

På bestyrelsens vegne, vil jeg meget gerne takke jer allesammen for den forståelse og tålmodighed I alle har udvist i den svære tid vi har været igennem. Det har ikke været en let opgave at få livet og aktiviteterne i sejlklubben til at fungere, med de restriktioner pandemien har pålagt vores verden, men takket være verdens bedste medlemmer i verdens bedste sejlklub, er vi kommet godt igennem den svære tid.

Jeg håber inderligt, at vi nu kan se frem til en dejlig og solrig sommer med masser af skønne timer på vandet, uden skygger fra Corona.

Endnu engang TAK til jer alle!

P.v.a. Bestyrelsen
Simon Mørup-Petersen
Formand, Hellerup Sejlklub
HS Logo

 

Øresund sammen - hver for sig

Alle er velkomne og inviteres til "Øresund sammen - hver for sig" lørdag den 13. juni 2020 kl. 10.00-16.00

Tilmelding er gratis og finder sted ved at trykke "Deltager" på følgende Facebook begivenhed:
https://www.facebook.com/events/254256269243939/
-
 Er man ikke på facebook, så er man velkommen til at sende en mail til vores kapsejladschef, så hun ved besked.

Som der står skrevet på Facebook begivenheden:
"På vegne af alle sejlere og sejlklubber på Øresund og Dansk Sejlunion har Kongelig Dansk Yacht Klub taget initiativ til denne “folkefest" på Øresund for alle motor- og sejlbåde.

Ønsket er at samle mere end 1000 sejl- og motorbåde på Øresund på éngang for at vise, at nu kan vi snart være sammen alle sammen delvis igen under Corona. Vi ønsker at skabe en begivenhed, der engang for alle – forhåbentligt – viser, at nu er vi kommet lidt videre alle sammen. Det er fællesskabet blandt alle sejlere, der synliggøres og skal fejres. At uanset hvad vi sejler, er vi fælles for vores glæde ved havet. Det er vigtigt at understrege, at det ikke er en kapsejlads, men en eskadresejlads på Øresund startende fra Gilleleje og Køge, med det mål at vi alle runder et mærke i Københavns Havn, udlagt ved Den lille Havfrue.

43 deltagende sejlklubber...
Gilleleje, Hornbæk, Helsingør, Snekkersten, Espergærde, Humlebæk, Sletten, Nivå, Rungsted, Vedbæk, Taarbæk, Skovshoved, Hellerup, Tuborg Havn, Svanemøllen, Klubber i Københavns Havn, Langelinie, Sundby, Kastrup, Dragør, Brøndby Strand, Ishøj, Vallensbæk og Køge havne med alle involverede sejlklubber. Invitation er også sendt til Svanen & Thyra fra Søværnet

Starten fra de nævnte havne organiseret af de enkelte sejlklubber, visse havne med flere sejlklubber i samarbejde og fælleskabets ånd. Man skal afgå fra sin hjemhavn og sejle gennem Øresund for så at runde et mærke i Københavns havn mellem kl. 12.00 og 14.00. Mærket er udlagt ved Den lille Havfrue
Både fra de sydligste havne kan måske samles i Dragør eller Kastrup aftenen før og både fra de nordlige havne kan måske samles i Rungsted, Skovshoved eller Tuborg havn fredag aften, så lørdags sejladsen ikke bliver uoverkommelig i sømil."

Bådmagasinet har også skrevet følgende artikel forleden, hvor man kan læse om sejladsen:
https://www.baadmagasinet.dk/nyheder/kortnyt/29011-folkefest-pa-oresund?fbclid=IwAR1Jvlmxr283Wr_-FrdF7LC4NxkwK-wmlF8IwYuFdNeY2oOoMipt1MZy1lA

- Håber i har lyst til at deltage og være med.

- Husk at book bådene i sejler i via holdsport.

Mvh
Ann Filippa Madsen

Information om yderligere åbning, sæsonkort og WASZP


Udendørs IdrætPå baggrund af de nyeste reviderede retningslinjer fra DIF, Dansk Sejlunion og Gentofte Kommune, er vi nu i den heldige situation, at vi kan åbne yderligere op for sejladsaktiviteter i Hellerup Sejlklub samt for klubbens restaurant. Dette sker dog under meget skarpe retningslinjer, som alle medlemmer bedes respektere.

  • Alt klubben sejlende materiel er nu igen frigivet til brug
  • Restauranten genåbner i morgen 21. maj under de officielle retningslinjer for restaurantdrift. Vi glæder os til at se jer alle i restauranten igen.
  • Adgang til toiletter i klubhuset er genåbnet.
  • Adgang til udstyr i Hal 1 og Hal 2 koordineres med Per Heegaard
  • Alle skal møde omklædt på havnen
  • Sejl og andet udstyr, som skal anvendes dagligt opbevares så vidt muligt i bådene
  • Optimistsejl og andet udstyr der ikke kan opbevares i bådene, placeres i Hal 2 efter anvisning fra Per Heegaard
  • Både og boards vaskes og spules efter brug.
  • Der er opsat sæbedispenser og håndsprit dispenser ved den udendørs håndvask i gården, og medlemmer opfordres til at bruge dette før og efter sejlads
  • Hvis man har symptomer på COVID, skal man holde sig hjemme.
  • Der må ikke samles mere end 10 personer adgangen i nogen former på land.
  • Ophold på jollepladsen og slæbestedet begrænses til det absolut nødvendige. Til og afrigning foretages så effektivt som muligt. Dette gælder også for forældre til jollesejlerne, som opfordres til at begrænse ophold på dette område. Dette er et meget vigtigt element i at få logistikken til at fungere i den kommende tid.

DIF retningslinjer: https://www.dif.dk/da/forening/raad-og-viden-om-idraetsudvikling/corona
DS retningslinjer: https://dansksejlunion.dk/corona/information-til-sejlklubber-om-corona
Gentofte Kommunes retningslinjer: https://www.gentofte.dk/da/Borger/Borgerservice/Coronavirus-nyt-fra-Gentofte-Kommune

Jeg vil meget gerne endnu engang understrege, at vi har denne begrænsede genåbning af aktiviteter i klubben til låns. Dvs. at alle opfordres på det kraftigste til at overholde retningslinjer og anvisninger, samt at udvise størst mulig hensyn til hinanden og havnens øvrige brugere.

Det kan ikke undgåes, at denne genåbning vil medføre et stigende aktivitetsniveau på havnen, hvorfor vi også vil forsøge at sprede aktiviteterne ud over et større tidsrum end normalt.

Situationen ændres konstant, så vi vil løbende opdatere retningslinierne for klubben.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte bestyrelsen direkte på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


Sæsonkort 2020

IMG 0156 4 IMG 0157 IMG 8114

Med frigivelsen af klubbens både til sejlads, er det nu blevet tid til at indløse sæsonkort for 2020.

Med intentionen om at gøre det enklere for Hellerup Sejlklubs medlemmer at anvende et bredere udsnit af klubbens flåde, samt at gøre administrationen af sæsonkort enklere, har vi valgt at foretage yderligere forenklinger af strukturen for sæsonkort til klubbens både.
Fra og med 2020, kan der kun indløses 2 typer af sæsonkort til klubbens kølbåde, Laser og SUP.

BEMÆRK: Alle der indløste sæsonkort i 2019 er blevet kontaktet pr. mail og flyttet til enten lille eller stort sæsonkort afhængig af valg i 2019. 

STORT
Sæsonkort
1.500 kr
Køb her.....

Både inkluderet i stort Sæsonkort

J/70      Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.   Ballad - Stæren
Nordborg 26 - Bodil   X79 - Berntsen
Drabant 24 - Grete   LILLE Sæsonkort
LILLE
Sæsonkort
500 kr
Køb her.....

Både inkluderet i lille Sæsonkort

606      Laser
SUP    

Dvs. for kun 1.500 kroner, kan du indløses sæsonkort til at sejle frit i alle klubbens kølbåde, Laser og SUP, og for kun 500 kroner kan du anvende klubbens 606, Laser og SUP

Sæsonkort giver ret til at booke både inden for den valgte gruppe til eget brug, når de ikke anvendes til undervisning eller andre klubaktiviteter. Det er naturligvis fortsat en forudsætning, at skipperen er godkendt til bådtypen.

Sæsonkort indløses for perioden 1. april - 31. marts det efterfølgende år. Ved køb af sæsonkort efter 1. august reduceres priserne med 50%

Klubbens øvrige joller (Optimist, Zoom, Feva, 29er og WASZP) indgår ikke i ovenstående sæsonkort. Leje af disse både foregår seperat via juniorafdelingen.

Leje af både til tur- og kapsejlads

Sejlads over 4 timers varighed, herunder tursejlads med overnatning, kræver en betaling, der fastsættes for den enkelte bådtype. Se priser og køb her

Brug af både til kapsejlads, udover den ugentlige aftenmatch, samt brug af kapsejladssejl vil også kræve særskilt betaling, iht taksterne for den enkelte bådtype. Se priser og køb her

Rabat til instruktører, bådsmænd og unge

Instruktører, bådsmænd og frivillige, der påtager sig faste opgaver i relation til driften af klubbådene får en rabat på kr. 500 uanset valg af sæsonkort.
Instruktører behøver naturligvis ikke at indløse årskort for at sejle i klubbens både i forbindelse med undervisning i Sejlerskolen.

For junior og ungdom under 25 år reduceres de viste priser med 50%. 

For at indløse din rabat, skal du tilmelde dig det relevante hold i Holdsport via ovenstående links, og derefter (inden du betaler) sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., hvorefter en administrator vi regulere beløbet.

Indløsning af sæsonkort forudsætter naturligvis gyldigt medlemsskab af Hellerup Sejlklub 

Har du spørgsmål til sæsonkort eller brugen af Holdsport, så skriv til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


WASZP i Hellerup Sejlklub

95730077 2971664632891330 3104229270071803904 o 95825961 2971665012891292 3823454954337599488 o 95494829 2971665316224595 8824653107322421248 o

Formål med WASZP i Hellerup Sejlklub

Hellerup Sejlklub har anskaffet 2 stk foilende WASZP, med henblik på at kunne tilbyde en platform for udvikling af skills inden for foiling. WASZP er udviklet med det specifikke formål, at tilbyde klubber og sejlere en standardiseret og robust foilende "jolle", og båden er udviklet baseret på mange års erfaring i Moth klassen.

Bådene er primært tiltænkt klubbens unge talenter, erfarne jolle- og sportbådssejler, som ønsker at prøve kræfter med foiling. Det er klubbens ønske og håb, at de to både vil danne grobund for udvikling af sejlads på foils i Øresund, og at vi over tid vil se flere privatejede WASZP i Hellerup Havn

Test og Clearingsforløb

At sejle WASZP er ikke som at sejle andre joller eller både. En WASZP er en meget teknisk krævende båd, som let runder 20 knob på vandet. Dette gør den kun i kraft af en række avancede flight contol systemer, og det kræver indgående kendskab til disse for at kunne sejle og vedligeholde bådene i air worthy stand.

Derfor stiller Hellerup Sejlklub også krav til at "piloter" skal gennemgå et egentligt uddannelses og clearingsforløb, inden man frigives til sejlads i klubbens WASZP. 

Step 1 - Test Events 

Alle sejlere i Hellerup Sejlklub med interesse for at prøve kræfter med WASZP kan deltage i test events. Ved et test event, vil du få en kort introduktion til bådene, hvorefter I vil blive taget med på vandet i mindre grupper, under kyndig vejledning af een af klubbens uddannede WASZP trænere.
Vi anbefaler, at du bruger lidt tid på at sætte dig ind i WASZP inden du møder op til dit test event. Der er mange gode og informative videoer her: https://www.waszp.com/ask-waszp/videos/tag:how-to
Kontakt Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for at få information om hvornår næste test event er planlagt.
Tilmelding og betaling til test events foregår via Holdsport. Når du har tilmeldt dig holdet i Holdsport, kan du vælge hvilken dag og hvilket time-slot du ønsker at foretage din test på.

Planlagte Testdage
21. - 22. maj 2020: Forbeholdt unge under 25
23. - 24. maj 2020: Forbeholdt unge over 25

Pris DKK 200
Tilmeld her....

Step 2 - Uddannelsesforløb

Uddannelsesforløbet til at blive WASZP Pilot strækker sig over fire lektioner af hver fire timer. Der er plads til 6 elever på hvert uddannelsesforløb.

Lektion 1

- Gennemgang af båden og bådens flight control systemer
- Tilrigning af båden
- Pre-flight checks (systemer, sikkerhed)
- Søsætning og optagning
- Let sejlads i bådene

Lektion 2

- Identifikation og udbedring af fejl på båden

Lektion 3

- Sejlads i bådene
- Tuning
- Vedligeholdelse



Lektion 4

- Sejlads i bådene
- Clearing

Planlagte træningsforløb

  Lektion 1 Lektion 2 Lektion 3 Lektion 4 Tilmelding
Uddannelsesforløb #1 Mandag 1/6 kl 8-12 Mandag 1/6 kl 13-17 Tirsdag 2/6 kl 8-12 Tirsdag 2/6 kl 13-17 Link til Holdsport
Uddannelsesforløb #2 Torsdag 4/6 kl 8-12 Torsdag 4/6 kl 13-17 Fredag 5/6 kl 8-12 Fredag 5/6 kl 13-17 Link til Holdsport
Uddannelsesforløb #3 Lørdag 6/6 kl 8-12 Lørdag 6/6 kl 13-17 Søndag 7/6 kl 8-12 Søndag 7/6 kl 13-17 Link til Holdsport

Der tages naturligvis forbehold for vejret, som kan give anledning til ændringer i programmet
Kontakt Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for at få information om hvornår næste uddannelsesforløb er planlagt

Pris: DKK 1.250

Step 3 - Sæsonkort
Sejlads i WASZP forudsætter indløsning af sæsonkort.
DKK 2.500 pr sæson
Køb dit sæsonkort her...

Bemærk: Det er meget vigtigt at alle piloter tager meget stærkt ejerskab for bådene, og altid sørger for at efterlade bådene i tip top stand, således at efterfølgende piloter ikke oplever at skulle overtage en defekt båd. Vi forbeholder os derfor også retten til at indrage udstedte "flycertifikater" i det tilfælde en bruger ikke overholder de aftalte regler for brug af bådene.

Der er en selvrisiko på kr. 2.000 for skader på båden forvoldt under sejlads. Selvrisikoen gælder ikke for almindeligt slidtage på bådene.

Sikkerhed

Følgende sikkerhedsregler skal overholdes ved sejlads i klubbens WASZP (i tillæg til klubbens øvrige sikkerhedsregler)


Afslutningsvis vil jeg ønske jer alle en dejlig Kr. Himmelfartsferie. Vejret ser ud til at blive dejligt, så jeg håber I alle vil få mulighed for at komme på vandet og nyde solen og vinden. 

P.v.a. Bestyrelsen
Simon Mørup-Petersen
Formand, Hellerup Sejlklub
HS Logo

Udtagelse til Sejlsportsligaen + SCL

Så er dette års "Udtagelse Regler og Info 2020" blevet skrevet ved hjælp af de aktive J/70 kapsejlere!

Dokumentet er for de interesserede der ønsker deltagelse ved Sejlsportsligaen samt SAILING Champions League, hvilket er derfor vi har en intern udtagelse, således at hvis der vises mere end en interesseret besætning, så kan den bedste findes ud fra ovenstående format.

Der er sat et par deadlines for medlemskab og tilmeldingsfrister mv. bl.a. for at opfylde krav ved deltagelse i Sejlsportligaen, samt hjælpe afviklingen på dagen, så der ikke opstår spontane unødvendige situationer.

... pt har coronavirusen magten, men vi håber på at kunne gennemføre formatet som planlagt. Ændringer i formatet pga. covid-19 vil blive udmeldt, når vi er nærmere på de gældende datoer. #StaySafe.

Dokumentet kan læses herfra:
https://issuu.com/cmf.faber/docs/udtagelse_regler_og_info_2020

Derudover er den nødvendige tilmeldingsformular oprettet, således man kan skrive sig på ved de respektive udtagelser:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc3vzYKH-J5ypAqmUgfCRqv1lUKBEA-_Tnwrom6uNWzyzMH9g/viewform

For spørgsmål omkring dette, så skriv gerne et Facebook opslag i gruppen:
https://www.facebook.com/groups/HSJ70/
eller via mail til HS J/70 mailen:
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

HS-TURE 2020

Turudvalget satser på en kanonsæson 2020 med fantastiske fælles sejleroplevelser for ALLE medlemmer af HS.

Hold øje med "Os i Hellerup Sejlklub" på Facebook eller opslagstavlen i klubben.

Her annonceres turene senest 14 dage inden de løber af stablen og du får nærmere information og kan melde dig til.

Du kan altid kontakte en fra turudvalget hvis du har spørgsmål. 

 

lør 25.apr: Standerhejsning på Flakfortet (Vibeke)

søn 17.maj: Ungdomsøen (Charlotte)

lør 30.maj - man 1.juni: Pinsetur (Vibeke)

tir 23.juni: Sankt Hans Aften (Jeanne)

fredage 26.juni - 31.juli: Cafésejlads (Jeanne)

søn 5.juli: Margretheholmen/ Skibakken (Charlotte)

lør 8.aug: Stjerneskudstur (Søren Henning)

lør 22.- søn 23.aug: Weekendtur til Sverige (Søren Henning)

lør 12.sept: Copenhagen SAILGP (Vibeke)

     

mvh Turudvalget

Charlotte Wandel ch_wandel@hotmail-com

Jeanne Lind Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Søren Henning Dalgaard Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Vibeke Ulke Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Svøm hele vinteren

Svøm hele vinteren og bliv stærk i vandet💦 Fra onsdag i uge 43 kan Hellerup Sejlklubs medlemmer svømme gratis i Kildeskovshallen onsdag aften mellem kl. 20-22. Du skal blot fremvise dit gyldige HS medlemskort og huske badetøjet💦

Afriggerfest Lørdag d. 2. november 2019


logo2015 150

HELLERUP SEJLKLUB

Afriggerfest Lørdag d. 2. november 2019

IMG 8189

Så er det blevet tid til AFRIGGERFEST 2019!

Tilmelding: https://hellerupsejlklub.nemtilmeld.dk/19/

Festen hvor vi i Hellerup Sejlklub fejrer dette års medaljetagere, vores frivillige og siger tak for en god sæson til vores klubkammerater og dyrker klublivet! Vi har sørget for et brag af en fest, således du kun skal medbringe dansesko og højt humør.

Arrangementet finder sted lørdag d. 2. november i Hal 1 med start kl. 18:30. Her vil vi starte med velkomstdrink efterfulgt af det formelle, hvor der vil være formandstale, borgmestertale, uddeling af præmier og årsnåle. Herefter vil der blive serveret tapas.

Vi har i år valgt at alle kan deltage gratis tl fest og spisning. Der vil være gratis øl indtil kl 1930, herefter kan der købes øl, vin og vand til fornuftige priser.

I traditionen tro vil vores medlemmer der har vundet medaljer ved danske såvel som udenlandske mesterskaber under klubbens stander samt aktive frivillige blivet hyldet.

ENGLISH:

Now it's time for the AFRIGGERFEST 2019!

The party where we in Hellerup Sailing Club celebrate this year's medallists, our volunteers, and thank you for a good season for our club mates and cultivating the club life! We have taken care of a party so you only have to bring dance shoes and a high mood.

The event will take place on Saturday November 2nd in Hall 1 with start at. 18:30. Here we will start with a welcome drink followed by the formal where there will be chairman's speech, mayor's speech, award of prizes and annual needles.

After that, tapas will be served.
This year we have chosen that everyone can participate for free partying and dining. There will be free beer until 1930, after which beer, wine and water can be bought at reasonable prices.

In the tradition of faith, our members will have won medals at Danish as well as foreign championships during club standings as well as active volunteers receive all the glory they deserve.

Looking forward to seeing all of you on November 2nd

Sejlerhilsner
Simon Mørup-Petersen
Formand, Hellerup Sejlklub

November 2019
2

Lørdag
kl. 18:30

Tilmelding nødvendig!
TILMELD

Cirkeltræning i Hellerup Sejlklub

IMG 1930

Hellerup Sejlklub gentager succesen fra sidste år med fysisk træning for alle hver mandag aften i hele vinterhalvåret.
Hvis du mangler at indfri et nytårsløfte eller bare vil starte 2020 i absolut topform så mød frem. Første gang bliver mandag d. 21/10 kl 20.00 i gymnastiksalen.
Alle er velkomne og niveauet styrer man selv.

Aften programmet ser således ud
20:00 - 21:00 cirkeltræning med Yvonne Alonso.
21:00 - 22:30 hockey

Cirkeltræning kræver tilmelding med følgende priser
Pris 2019 - 300kr for 10 gange
Pris 2020 - 350kr for 12 gange

Tilmelding til cirkeltræning skal foretages her: https://www.holdsport.dk/team_payments/new?team_payment_group_id=1991

Hockey organiserer vi selv og der er derfor helt gratis.

HS-tur for SPILER

PÅ denne tur er målet, at SPILEREN SKAL OP!!!!!!!

Turen går dertil, hvor vinden bærer os ud eller hjem igen. I skrivende stund (1.sep) ser vinden ud til at blive i nordøst. Det er ideelt for en tur til Saltholm. MEN HVEM VED!!!

Hvis DU IKKE KAN SEJLE MED SPILER, er du meget velkommen. MEN du må også meget gerne tilmelde dig hos mig, så jeg kan sørge for, at vi er nok til at instruere

Håber at se rigtig mange til endnu en dejlig dag på vandet

Husk at tage mad og drikkelse med. Jeg sørger selvfølgelig for kage

Charlotte (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. )

Turen kan også ses på Facebook: https://www.facebook.com/events/882105692173091/

DM 606 tilmelding

 

 

606 kryds

Der afholdes DM 606 i Hellerup d. 21-22 september. For at stævnet gennemføres kræves minimum 10 både, men meget gerne mange flere. Vi håber at alle klubbens både vil deltage og bakke op om stævnet.

Der er åbnet for tilmelding på https://manage2sail.com

 

 

 

Dygtige J70 sejlere til Grundig Cup i Hellerup

I weekenden d. 10-11 august 2019 afholdt Hellerup Sejlklub et Grundig Cup stævne for J70 klassen. Muligvis pga. sommerferie og et svensk mesterskab ugen efter, var der desværre kun 9 deltagende både, mest fra lokalområdet, men også en besætning fra Thurø sejlklub. Dem der stillede op, fik imidlertid en fantastisk weekend på vandet ud for Hellerup havn, det meste af tiden i høj sol. Vinden var begge dage til den friske side, og søndag måltes der på dommerbåden op til 13 m/sek. i pustene. Flere af deltagerne satte sikkert personlige hastigheds rekorder på lænserne, og der var flere,der i bomningerne lagde sig ned. Sejlerne var rigtig dygtige på egen hånd at få bådene på ret køl, bla. ved at slække spilerfaldet helt. Lørdag blev gennemført 6 sejladser med stabil vindretning fra SV på mellem 6 og 10 m/sek.. De fleste kom godt fra start med kun en båd, der tyvstartede lørdag og to både søndag. Det var ikke nødvendigt med omstarter og AP kom heller ikke i brug. ved strten i 3. sejlads krydsede de 9 både alle startlinjen indenfor 2 sekunder efter startsignalet. Virkelig flot!

Søndag, hvor der blev sejlet 5 sejladser, var vinden øget til mellem 8 og 12 m/sek. og sejladserne med en afstand fra startlinjen til topmærket på 0,80 SM blev gennemført på under 4 timer.På trods af dette var de fleste sejlere på grund af den hårde vind og den store koncentration dette krævede, meget trætte, da stævnet var slut.

Den helt suveræne vinder blev Trine Abrahamsen som rorsmand, som modtog flotte præmier fra Grundig. På andenpladsen kom Finn Heiden med besætning og en flot nr. 3 blev de unge drenge frraTårbæk med Carl Vilhjelm Bech som rorsmand.

Weekendtur til Sverige 17. til 18 august

Pinse 2017 lille

Kom med på hyggelig weekendtur lørdag d. 17 – søndag d. 18 august. Vi laver en weekendtur for alle interesserede i HS. Kom frisk og få en dejlig oplevelse med både nye og gamle sejlerkammarater. Destinationen bestemmes på dagen afhængig af vejr og vind, men det bliver formentlig i Sverige.

Der holdes info og planlægningsmøde torsdag d. 15. august i klubben, hvor alle bør deltage, og hvor følgende aftales:

  • Udnævnelse af turkaptajn
  • Hold sættes til de forskellige både
  • Indkøb og ansvar for måltiderne
  • Praktiske detaljer, hvad man skal huske at tage med osv.

Udgifterne til turen bliver formentlig ca. 200 kr. til forplejning og havnepenge.

 

Tilmelding på Facebook eller opslag i klubben.

 

/Turudvalget


SOMMER CAFÉ-SEJLADS

Cocktail

SOMMER CAFÉ-SEJLADS

Skal bådene kun ligge og skvulpe i Hellerup Havn i sommervarme og sol? Nej vel...

Vi mødes 17:30 til Fredags cafésejlads hver fredag i juli. Vel mødt til alle, som får lyst.

Sejl med hvad som helst, klubbåde, din båd, andres båd, surfboard eller...

Vi sejler en kort tur på Øresund, runder måske en café i ”fremmed” havn. Eller hvis stemningen mere er til dét, hygger vi på HS terrasse med snak, afslapning, en læskende drik og evt. spisning.

Det er sommer……… Det bliver SÅ GODT!

Charlotte (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.)

Hellerup Sejlklub indfører rygeforbud på dele af terrassen

No Smoking

Fra 4. juli er det ikke længere tilladt at ryge på den del af klubbens terrasse, hvor restauranten serverer for medlemmer og gæster i HS.

Rygning vil fremad skulle ske i terrassens lounge område, som findes syd for klubhusets hjørne ved kontoret.

Vi tager dette skridt, da vi dels mener at vi som sportsklub har et ansvar for at gå forrest i at begrænse rygningen og dels fordi vi ønsker at klubbens medlemmer og gæster kan nyde deres mad eller blot udsigten, uden at skulle udsættes for røg.

Vi håber I vil respektere rygeforbudet og ønsker Jer alle en dejlig sommer

Sejlerhilsner

Bestyrelsen i Hellerup Sejlklub

HS SOMMERTUR

HOP PÅ……HOP AF…… HOP PÅ……HOP AF

Tag på ferie med ”kystbanen” til vands og til lands

Kodeordet er LYSTSEJLADS.


Vi sejler langs Øresundskyster og du hopper på og af, som du har lyst. Og du kan sove hjemme, i telt, i båd, som du har lyst. Pris: 300kr i depositum. Samt 50-200kr/dag, du er med. Dagsprisen afhænger af, om du vælger at deltage i fælles spisning og om du tager hjem med off.transport.

Tilmeld dig på doodlen.  https://doodle.com/poll/q5dmbg3y2m36mc5xHUSK planlægningmøde torsdag d. 27.juni kl 20:00

HUSK planlægningmøde torsdag d. 27.juni kl 20:00

TAG MED!!!!!!


P.v.a. Turudvalget  Sus (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.)

GB ATTENTION SOLUTION logo volvonellemann PricewaterhouseCoopers Logo.svg